قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد:تشریح نقش آموزش عالی در استقرار چارچوب صلاحیت حرفه ای
قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در یکی از پنلهای تخصصی همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفهای در آموزش عالی، اهداف، سیاستهای کلی و ماهیت این همایش را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دکتر اصغر کشت کار در پنل تخصصی نقش آموزش¬ های عالی مهارتی در نظام صلاحیت حرفه¬ ای اظهار داشت: تلاشهای همکاران ما منجر به این شد که در اسفندماه مصوبه هیأت وزیران در چارچوب صلاحیت حرفهای ابلاغ شود و نکات خوبی در این چارچوب مطرح شده است. دکتر منادی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این امر بسیار کمک حال بود.
وی افزود: براین اساس مدرکی که بعد از اتمام فعالیت مهارتی ارائه میشود به معنای مدرک دانشگاهی نیست بلکه تایید صلاحیت از سطح ۱ تا ۸ است. در حال حاضر در مرحله استقرار این نظام هستیم و در واقع کاشت اصلی انجام شده و موقع داشت و برداشت رسیده است.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه گفت: با تمام این شرایط، دانشگاه آزاد نیز چارچوب اجرایی خود را ابلاغ کرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: آموزش مهارتی به دوقسمت زیر دیپلم و آموزش عالی تقسیم میشود که در دو حالت رسمی و غیررسمی ارائه می شود که رسمی تا دیپلم مختص آموزش و پرورش و غیر رسمی مختص سازمان فنی و حرفه ای است. وزارت کار در حیطه کارگری و کارفرمایی آموزش لازم را ارائه می دهد و آموزش رسمی و غیر رسمی عالی مختص آموزش عالی است.
دکتر کشتکار تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این همایش تقسیم کار ملی است، یک کنگره نیز در تیرماه با همین رویکرد برگزار میشود.
به گفته وی، مدیریت استقرار چارچوب صلاحیت از ابتدا تا انتها برعهده شورای عالی آموزش مهارتی است. این شورا نقش سیاستگزاری و تقسیم کار را ایفا میکند.
قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه گفت : در حال حاضر ۴۰ هزار نفر مدرس ارزیابی علمی، مهارتی و عمومی شدهاند و برای آنها به عنوان مدرس مجوز و کارت صلاحیت حرفه ای صادر شده است.

نظر شما :